diumenge, de setembre 21, 2008

Torre de ses Portes


"Torre de ses Portes"
29 de juliol de 2008
Olympus E-500, Zuiko 14-54
HDR

"Despertar des de ses Portes"
29 de juliol de 2008
Olympus E-500, Zuiko 14-54
HDR

"Els pescadors de ses Portes"
29 de juliol de 2008
Olympus E-500, Zuiko 14-54
HDR

"Els lliris de ses Portes"
29 de juliol de 2008
Olympus E-500, Zuiko 14-54
HDR

"Bon dia a ses Portes"
29 de juliol de 2008
Olympus E-500, Zuiko 14-54
HDR

Torre de ses Portes

Aquesta torre de defensa situada a la punta del mateix nom es creu que fou construïda en el segle XVI, segons la referència escrita que consta en el manuscrit de Vicent Nicolau, datat en 1620, del qual es va aprofitar el pare caputxí Cayetano de Mallorca, autor de la Resumpta Historica publicada per l'Ajuntament d'Eivissa el 1751 i que es transcriu de la següent manera al llibre Torres y piratas en las islas Pitiusas d'Eduardo J. Posadas López: " Es muy cómoda la punta o cabo que le está al lado que llaman Punta de las Puertas, llamada así porque en el faro que hay entre la isla de Ibiza y Formentera yacen tres isletas, que son tres pasaderas que llaman puertas. En este sitio había antiguamente una muy útil almadraba que se abandonó por haber muerto los operarios que trabajaban en ella y no se pudo restablecer por no encontrarse número de personas con la habilidad que se requiere para el intento. Por eso se construyó en ese puesto una torre con suficiente artillería para defensa de la pesca, que habiéndose abandonado ésta, quedó aquella inútil. El Rey nuestro Sr., que Dios guarde, ha mandado reedificarla y con la que se ha construído de nuevo en la isla del Espalmador junto a Formentera, cruzándose los fuegos, queda asegurado el faro y defendido contra los argelinos y corsarios".
La torre de ses Portes, que amb la torre des Ram, configuren l'extrem sud de l'illa, fou construïda en 1750 i armada amb tres canons. Militarment fou abandonada en el segle XIX.
En el seu estadi final es tracta d'una estructura de cos lleugerament troncocònic amb dues plantes cobertes per una volta en el seu interior, a més de la plataforma superior. En l'actualitat té una porta a la planta baixa i una altra al primer pis. Conserva encara tres mènsules que originalment aguantaven un matacà, avui dia desaparegut.

font: http://www.sanjose-ibiza.net/webEsp/torresesp.html

3 comentaris:

Joan Costa ha dit...

Hola Jordi.
He pasado varias veces por tu blog. Me gusta el contenido y la calidad de las fotografias me parece muy bueno (ya quisiera llegar yo a ello).
Aprovecho tambien para comentarte que estoy empezando en el mundillo de los blogs desde hace un par de meses: http://recorreribiza.blogspot.com
El contenido que pretendo darle es un recorrido fotografico básicamente de Ibiza y Formentera... Todo se andará
Entre otras cosas, creo interesante crear una sección de enlaces hacia blogs de las Pitiusas, y por eso me he tomado la libertad de un link hacia tu blog. Espero que no sea un inconveniente. De lo contrario, hazmelo saber y lo retiraré de inmediato.
Veo en tu perfil que no publicas tu email, de ahi este comentario.

Saludos.
Joan Costa

Jordi Gavaldà ha dit...

Gràcies Joan, per les teves visites, si m'ho permets obriré una nova secció especifica de Blogs d'Eivissa on m'agradaria tenir el teu link.
T'he de dir que m'ha agradat molt, i el tractament que hi fas. Et convido a que t'uneixis a uns quants amics, que estem explicant el nostre entorn amb els sentiments que ens estimulen. Pots veure els exemples amb els links d'especial interès, així com utilitzar com a mitja de comunicació el Fòrum Terrablog (trobaràs l'enllaç al meu blog).
Gràcies per la teva visita, el teu comentari i pel teu blog!

Una abraçada (t'espero a Terrablog)

Jordi

Unknown ha dit...

Magnificas fotografías que plasman muy bien la belleza de esa tierra. Gracias por enseñárnosla, en tus fotos se nota que estas orgulloso de ella, quizás por eso sean tan hermosas tu fotos. Saludos desde Sevilla MªAngeles.